Bokningssystem, Flygbolaget

Flygbolaget Reservation Systemet Historia

Flygbolaget bokningssystem infördes först i slutet av 1950-talet som relativt enkla fristående system för att kontrollera flyg inventering, upprätthålla flygtidtabeller, platsbokning och flygplan belastning.

Historien om flygbolaget bokningssystem började i slutet av 1950-talet när American Flygbolag krävs ett system som gör det möjligt realtid tillgång till flyginformation i alla sina kontor, och integration och automatisering av sina boknings- och biljettprocesser. Som ett resultat av halvautomatiska företag forskningsmiljö utvecklades och lanserades 1964 och det verkliga genombrottet var dess förmåga att hålla lager korrekt i realtid, tillgängliga för agenter runt om i världen. Före detta manuella system som krävs centraliserade bokningssystem centra, grupper av människor i ett rum med de fysiska kort som representerade inventering, i det här fallet, platser på flygplan.

Avregleringen av flygindustrin i flygbolag (Bravofly Flygbolag) Avreglering lagen innebar att flygbolagen, som tidigare hade drivs under säkerställer flygbolag åtminstone stats-set priser noll, nu behövs för att förbättra effektiviteten för att konkurrera på en fri marknad. I detta avreglerad miljö blev avgörande för resebranschen Flygbolaget Reservation System och dess ättlingar.

Den moderna flygbolaget bokningssystem är omfattande svit av produkter för att tillhandahålla ett system som hjälper till med en mängd olika flygbolag förvaltningsuppgifter och service kundernas behov från tiden för ursprungliga bokningen genom avslutad flygning.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *